Hoppsmurfarna

Alla inlägg under mars 2011

Av ronjalouise - 31 mars 2011 22:46

Hallåja !

Skolan idag va seg men ändå chill

fett mycke skratt !HAHAHAHHA

Hade so, tyska , svenska , engelska , no !

As tråkigt väder -.- !

Idag va jag i stallet vid kvart över

4 , idag stod det vila på schemat ,

så goldie fick vila idag & jag putsa

sadel , träns , sadeljord & förbygel

ordentligt  så de hänger & glänser

på goldies krok ! :)

Så jag mös me goldie & hon fick

en ordetlig ryckt & klippte & ryckte hennes

man såå de blev super fiint ! :))

Riktigt snygg ponny !

Imorron har jag studiedag '6 drar till väla

med bästavänn johanna !

Efter de blir de stallet vid 3  &

rida dressyr för mamma om vädret

håller sig ! :))

HADEBRA !  

Av ronjalouise - 31 mars 2011 15:04

helloooiii :D

kom nyss hem från skolan ..

rätt okej idag oxå .

hade matteprov nu sista lektionen,

& de gick as dåligt.

så jag är lite sur ;)

snart kmr ebba , & vid fyra åkor vi

te stallet (H)

ska rida lite dressyr på min fina ponny idag :')

träningen i tisdags gick förresten mega bra :D

charly va piggelin , & ja, allt stämde ;)

när jennifer höjde till 85-90 blev jag lite okoncentrerad,

& bara fokuserade på att driva framåt hela tiden, så

min sits va väl inte den bästa, menmen ,

han hoppa iaf ;)

min älskling kmr hem imorron ! :D

& vi ska sova på lördag,

längtar & saknar henne mega mke ! :D  

nu ska jag skaffa ett liv, & slita mej från datan ;)

heajdå !§

 

Av ronjalouise - 30 mars 2011 21:25

Heeejjj !

Blev skiit trött efter träningen igår ,

så de blev ingen data efter träningen !

Men iaf träning gick sådär , Goldie är brunstig

så lite tjurig & tyckte våra fina titthinder va

superläskiga !

Men sen hoppa hon alla titthinder super fiint !:)

& tjura absolut inget , väldigt positiv ponny !

MÅste verkligen få Goldie att verkligen lita på mig till

100 , så vi sliper vägra & bli sura på varann men de

jobbar vi på ! :)


Idag skritta jag(goldie) & ebba(pontus) & ebbas suster anna(jojje)

 ut en 40 minuters runda & goldie tyckte de va super roligt ,

tog inga sporrar idag , för goldie har ont  sin mage !

så skulle va så skonsam som möjligt , men verkligen pigg

& alärt va hon idag *!

Så både jag & hon tyckte de va super roligt !

ÄLSKADE GOLDIE STAR  

Av ronjalouise - 30 mars 2011 16:29

hejjsan :D

nu sitter jag här med ebba &

smsar med louise ;)

vi kom typ precis hem från stallet,

& ska snart åka & kolla på ett hus ..

MED STALL ! :D

hihi ;$$

sen efter de ska vi in te mormor som kom hem från australien igår,

& fika med henne ;d

jag kommer nog få lite paket ;)

nu måste jag gå..

bloggar mer sen §

hejdå §§

 

Av ronjalouise - 30 mars 2011 11:23

Heej..

Igår när Ronja hade tränat så skulle hon ringa mig, för jag saknar henne sjukt mycket! Men det gjorde hon inte :(:(

Men hon ringde imorse efter frukosten :)

Idag har man gjort en gipsmask. Så himla sjukt läskit! Min blev skitful .. :S

i eftermiddag blir det slöjd och sen har vi slöjd res´ten av veckan. Hoppas att ni ser fram imot mina bilder så bloggar jafg mer sen :P

Har lunch och 35 min och har inget att göra. tror att jag ska hitta på något med Ellen.. :)

 

Av ronjalouise - 29 mars 2011 15:17

hejjsan :D

nu gör jag ingenting,

kom hem från skolan för typ

en halvtimme sen ..

vid 6 ska jag till stallet, &

sen är de träning ikv,

så de blir kass update idag..

skolan var okej idag,

vi gjorde inte så mke ..

hade matteprov näst sista lektionen, (12.55)

& de gick super !

tror jag kmr få alla rätt :')

nu ska jag kolla på de nyaste avsnittet av ponnyakuten,

& sen ska jag gå & lägga mej ett tag.

är super trött idag oxå .

skolan tar slut på mig helt .

hejjdå§

 

Av ronjalouise - 29 mars 2011 11:16

Hej hej:)


Nu är man i Gamley och vi har skitroligt :)

Igår va Tim och Elias i vårt rum typ hela tiden :P

Har haft hemkunskap med Tim och Emmy och vår mat blev supergod. Vi ska hem på fredag och det vill jag inte alls :P

Vi har bara varit här i två dagar och det ska bli fler :P

Favoritbilderna kommer upp när jag kommer hem :)

Imorse kunde vi inte väcka Louise hon var helt omöjlig :P hahah

 

Av ronjalouise - 28 mars 2011 22:13

hejjsan :D


kmr ett snabbt inlägg nu ,

för jag är U B E R trött .

idag red jag ut med therese.

vi va ute i typ 2 timmar ? :o

kommer lägga upp en film sen / imorgon,

på mej & charly ;)

det gick iaf bra , red med pessoa bettet.

han lyssnar mke bättre med de ute istället

för hans vanliga tredelade , men jag har fortfarande

inte 100 % kontroll ..

men övning ger färdighet.

iaf blev de mycke skratt & snack , & härligt väder.

super uteritt idag verkligen !

nu ska jag börsta tänderna (H)

hejdåå§

 


Ovido - Quiz & Flashcards